آشیانه دانلود
دانلود نرم افزار

برای مخفی کردن ساعت ویندوز run از منوی شروع برنامه regedit را اجرا کنید :
HKEY–LOCAL–MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows\Current Version\ Policies\ Explorer
در این مسیر مقداری به نام HideClock را ایجاد کنید . برای این کار ، در قسمت خالی سمت راست پنجره کلید راست کنید و New سپس DWORD را انتخاب کنید . سپس نام این مقدار را به HIDEClock تغییر دهید .
برای تغییر این مقدار ، دو بار روی آن کلیک کنید و مقدار آن را به یک تغییر دهید . برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید .




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

هنگامی که شما رایانه جدیدی خریداری می‌کنید یا اینکه ویندوز آن را مجددا نصب می‌کنید، به خاطر نو بودن رایانه و یا پس از نصب مجدد ویندوز، کارایی رایانه‌تان بسیار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما می‌توانید سرعت و کارایی رایانه‌تان را باز هم بیشتر کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط احسان غفوری

نرم افزار Ms power point این امکان را فراهم آورده است که در آن اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو پروژکتور بر روی دیوار نشان دهید. محیط این نرم افزار بر عکس محیط Ms word جای گزافه گویی نیست بلکه در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای خود را در آن نمایش دهید و آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را در آن بیاورید.
این اسلایدها در واقع پوستری از سخنان شما هستند . بهتر است اگر رنگ و لعابی به آنها بدهید و از تم های گرافیکی نیز در آنها استفاده کنید. برای این هدف کافی است روی اسلاید (خارج از جعبه های تیتر و مطلب) کلیک راست کرده و گزینه slide Design را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه در سمت راست صفحه یک ناحیه جدید باز می شود که در آن نمونه هایی از تم های موجو نشان داده شده است . با کلیک روی هر یک از آنها زمینه کلید اسلایدهای شما به آن شکل در می آید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط احسان غفوری

اگر دوست دارید عکسهای داخل کامپیوتر خود را تغییرفرمت دهید و به فرمت مورد علاقه خود تبدبل کنید ونمی خواهید برنامه اضافی رو روی کامپیوترخود بریزید بهتر است که به برنامه نقاشی ویندوز رفته وعکس مورد نظر را با ابن برنامه باز کنید بعد برای ذخیره با فرمت دلخواه در منوی فایل گزینه فرمت دلخواه خود را save as typeرا انتخاب کنید و سپس درپنجره بازشده ازلیست save as... انتخاب کنید و عکس را ذخیره کنید.




ارسال توسط احسان غفوری

فعال باشه تا نیاز نباشه هر دفعه numlock خیلی وقتها شده که می خواهید وقتی ویتدوز بالا می آید که ویندوز بالا می آید آن رو روشن کنید حالا برای اینکه این دکمه با بالا آمدن ویندوز خود کار روشنشود با ید به رجیستری رفته و کلید زیر را پیدا کنید

 User Key :[HKEY_CURENT_USER\CONTROLPANEL\KEYBOARDINITIALKEYBOARDLNDICATOR]

 باعنوان STRING سپس یک متغیر از نوعایجاد کرده و مقدار آن را 2 قرار دهید سپس ویندوز را دوباره راه اندازی کنید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

 

برای اینکه صدای شروع ویندوز خود رااز حالت کنونی به حالت دلخواه در آورید باید به دستورات زیر عمل نماید. 

 

  1-ابتدا موزیک دلخواه خود را به حالت wave   در آورید

 

2-به control panel   رفته روی گزینه Sounds and Audio Devices   کلیک کنید

 

3-به منوی sound   رفته ودر قسمت events program   به دنبال گزینهstart windows بگردید

 

4-در زیر events program روی browse کلیک کنید و music دلخواه خود را انتخاب کنید

 

توجه: music انتخاب شده در حد امکان کوتاه باشد. مثلا در حد 20 یا 30 ثانیه زیرا وقتی که windows با لا می آید شما نمی توانید music را قطع نماید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

اگر بخواهید یکی از URLهایی را که در نوار آدرس دیده می شوند پاک کنید باید از ریجستری استفاده کنید. وارد ریجستری شده و کلید زیر را بیابید:

 

HKEY_CURRENT_USER/softwar/Microsoft/Internet Explorer/Typd URLs

به این ترتیب در ستون سمت راست می توانید فهرست نشانه هایی را که تایپ کرده اید ببینید.

روی هر کدام از آدرس هایی که نمی خواهید راست کلیک کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

حتما با وبلاگهایی رو به رو شده اید که راست کلیک را ممنوع کردند و به جای آن یک پیغام ظاهر میشود اگر در این صفحات احتیاج ضروری به راست کلیک داریدبه روش زیر عمل کنید ابتدا با کلید موس راست کلیک کنید و بدون آنکه انگشت خود را از روی موس بردارید کلید ESC را فشار دهید تا پنجره پیغام بسته شود. سپس انگشت خود را از روی موس بردارید خواهید دید که منوی راست کلیک ظاهر میشود البته بعضی از وبلاگ نویس ها زرنگ تر از این حرفها هستند واین عمل در وبلاگ آن ها فایده ای ندارند یک راه دیگر هست که اگر کسی طالب آن است در قسمت نظرات برای من یاداشتی با ID خود بگذارد تا برای ایشان این مطلب را send کنم .




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

یک روش عالی برای استفاده از عکس ها و تصاویرهایتان

درست کردن یک Screen Saver با عکس های مورد نظرتان به این ترتیب است:

1-روی یک نقطه ی خالی Desktop راست کلیک کرده و بر روی گزینه properties کلیک کنید

2-به قسمت Screen Saver بروید

3-در فهرست Screen Saver گزینه My Pictures Slideshow را انتخاب کنید.

 4- روی دکمه Settings کلیک کنید در پنجره گزینه این محافظ شخصی اول از همه باید شاخه ای را که محتوی تصویرتان است مشخص نمایید.بنابراین دکمه Browse را فشار دهید و پوشه مورد نظرتان را انتخاب کنیید سایر تنضیمات را مطابق میل خود انجام دهیید و دست آخر دکمه OK را فشار دهیید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1-روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید

2-یک میانبر بسازید وآن را روی Desk Top قراردهید.(Shortcut)

3-روی میانبر مربوطه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

4-در پنجره Properties به قسمت Shortcut بروید و در در حوزه Key Shortcut از یک کلید و یا از تر کیب دو یا چند کلید با یکدیگر استفاده کنید (یعنی گرفتن توام سه کلید Ctrl+Alt+M یا  ...+Ctrl+Shift )و در آخر با کلیک بر روی Ok کار را به پایان ببرید.

 

لازم به ذکر است که این ترفند فقط در حالتی امکان پذیر است که شما میانبر را روی Desktop داشته باشید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

برای این کار باید یک باتری کوچک را که مصرف برق حافظه را تامین میکند و بر روی مادربورد قرار دارد پیدا کرده و آن را برداشته وسپس مجددا در جای خود قرار دهید.

ضمنا در این وضعیت کلید اطلاعات بایوس رresetمی شود و شما باید مجددا اطلاعات مربوط به ساعت و تاریخ واطلاعات مربوط به هاردیسک رادر بایوس استفاده کنید

البته در مورد هاردیسک کافیست از گزینه Auto Detect در بایوس استفاده کنید

تا کلیه مختصات هاردیسک شما مجددا مورد شناسایی بایوس قرار بگیرد.

همچنین در نظر داشته باشید که در برخی مواقع برداشتن لحظه ای و آنی باتری بایوس کارساز نیست. بنابراین بهتر است در چنین مواردی باتری بایوس را بعد از حداقل 24 ساعت مجددا در محل خود قرار دهیم تا بایوس کاملا صفر شود.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

برای این کار برنامه Ienternet Explorer امکان جالبی را برایمان فراهم می کند IE یک ویژگی به نام From Auto complete برای پر کردن خودکارفرم ها دارد و شما زمانی که یک با فرم را پر می کنید IE اطلاعات را ذخیره و دفعات بعد از آن استفاده می کند. اگر این امکاندر IE شما فعال نیست کافی است برای فعال کردن مراحل زیر را دنبال کنید: پس از باز کردن IE از منوی Tools گزینه Ienternet Options را انتخاب کنید در پنجره ظاهر شده در بخش Contentگزینه Auto Complete را انتخاب کنید و سپس در پنجره ظاهر شده دربخش Use Auto Complete For گزینه Forms را فعال سازید. از این پس ای امکان در IE شما فعال است.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

احتمال این که کسى توانایى حدس زدن چنین ترکیبى را داشته باشد، کاملاً منتفى است. (ترکیبى از بیست کاراکتر با امکان جانشانى ۹۲ کاراکتر در هر مکان؛ با در نظر گرفتن مجوز تکرار هر کاراکتر! محاسبه تعداد حالات ممکن آن نیاز به دانش ریاضى چندانى ندارد. کافى است بیست بار عدد ۹۲ را در خودش ضرب کنید؛ به عبارتى ۹۲ به توان بیست.
البته توانایى من نیز در به خاطرسپارى چنین چیزى کاملاً منتفى است، اما من به Roboform اجازه مى دهم کلمه عبورم را ذخیره کند و به کمک متدهاى پیشرفته DES از آن محافظت نماید. کارى که من باید انجام دهم، به خاطر سپارى فقط یک کلمه عبور است. در واقع کلمه عبور اصلى براى خود Roboform بقیه کلمات عبور را خود برنامه به خوبى به خاطر خواهد سپارد.این برنامه توانایى ذخیره تعداد بسیار زیادى کلمه عبور و همچنین توانایى تولید کلمات عبور تصادفى با حداکثر طول ۵۱۲ کاراکتر را دارد.شاید یکى از نکات منفى این برنامه این باشد که نسخه رایگان آن توانایى هاى محدودى دارد. در واقع این برنامه یک محصول تجارى است. همچنین به دلیل این که اختصاصى است، مشخص نیست به چه صورت به رمزگذارى یا تولید کلمات عبور اقدام مى نماید. به عبارتى،چگونگى عملکرد برنامه مشخص نیست. ممکن است این فاکتور در استفاده هاى شخصى زیاد مشکل ساز نباشد، اما در وضعیت هاى امنیتى سطح بالا یک ابزار تولید کلمات عبور منبع باز مانند PWGen، مى تواند انتخاب بهترى باشد.
(7 KeePass و 6Password Safe) ، به عنوان دو ابزار اپن سورس دیگر مى توانند در مدیریت و تولید و نگهدارى کلمات عبور به شما کمک کنند؛ بدون این که نگرانى اى بابت چگونگى عملکردشان داشته باشید. در نهایت، در هر جایى که امنیت براى ما اهمیت داشته باشد، باید کلمات عبور کوتاه تر از هشت کاراکتر را فراموش کنیم. در واقع تمام کلمات عبور من در محدوده میان هشت تا بیست کاراکتر با ترکیبى از حروف کوچک و بزرگ، اعداد، علامت هاى نشانه گذارى و سمبول هاى گرافیکى موجود روى صفحه کلید (همانند؛...،) قراردارند و به صورت تصادفى تولید شده اند. براى برنامه هاى حساس تر، کلمات عبور طولانى تر و با ترکیب بیشترى از موارد ذکر شده بالا را تهیه مى کنم. در موارد خاص، جایى که نیاز به سطح امنیتى بسیار بالا داشته باشم یا امکان استفاده از کلمات عبور طولانى تر از بیست کاراکتر را داشته باشم، یا قابل حمل بودن مد نظرم باشد (یعنى زمانى که باید کلمه عبور را بدون کمک نرم افزار خاصى به خاطر بسپارم)، مطمئناً از کلمات عبور (Passphrase) استفاده خواهم کرد.البته روش و تکنیک شما مى تواند کاملاً متفاوت از موارد ذکر شده در این مقاله باشد. موارد مطرح شده فقط به عنوان مثال ذکر گردیدند. اما نکته مهم در مورد کلمات عبور کوتاه یا کلمات عبور طولانى که به راحتى تشخیص داده مى شوند این است که کاملاً بى استفاده هستند.
اگر خط مشى خود را در مورد تهیه کلمات عبور در در چند سال اخیر تغییر نداده اید، اکنون زمان مناسبى براى پرداختن به این کار است. همچنین زمان مناسبى جهت توجه به ابزارهایى است که امکان تولید و استفاده از کلمات عبور طولانى تر و مطمئن ترى را به راحتى در اختیار ما قرار مى دهند.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

در ویندوز حذف و کپی فایل ها در یک درایو باعث می شود تا تمام محتویات یک فایل از نظر فیزیکی در هارد کنار هم قرار نگیرد و به قسمت های مختلفی تکه تکه شود این اتفاق باعث کاهش کارایی در دسترسی به فایل ها می شود برای حل این مشکل باید درایو را Derag   کرد. برای این کار روی درایو مورد نظر خود کلیک راست کرده properties را انتخاب نمایید. در پنجره ای که باز می شود وارد قسمت tools شوید. در بخش Deragmentation روی Defragment Now کلیک کنید. با این کار برنامه Defrag اجرا می شود.
با کلیک روی
Defragment در این برنامه می توانید فایل های تکه تکه شده را به هم بچسبانید. دقت کنید که در هنگام Defrag کردن یک درایو اطلاعاتی روی آن ننویسید چرا که باعث اختلال در کار برنامه می شود.

 




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

  در صورتی که از سرویس ایمیل gmail   استفاده می کنید، بسیار مفید برای کاربرانی که چند آدرس email دارند وجود دارد ممکن است شما چندین آدرس email برای خود ساخته باشید و به اشخاص مختلف آدرس های مختلفی را بدهید در این صورت به نظر مشکل است که تمام آنها را یک به یک چک کنید. بنابراین می توانید در تنظیمات gmail این امکان را فراهم کنید که به هر آدرسی برای شما پیام ارسال شد یک نسخه از آن به یک آدرس خاص بیاید. برای این کار در gmail بر روی گزینه setting و سپس forwarding and pop کلیک کنید. در بخش forwarding گزینه دوم را کلیک کرده و در کادر مقابل آن آدرس email اصلی خود را وارد کنید تا یک کپی از پیامهای صندوق فعلی به آن آدرس ارسال شود.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 812
بازدید کل : 256601
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1