آشیانه دانلود
دانلود نرم افزار

 

‌در کلیه نرم افزارهای خانواده آفیس می توانید هر جا که لازم شد فرمول نویسی در حد اعلا و به پیچیده ترین شکل انجام دهید. می توانید توابع سخت و پیچیده ریاضی را از انواع مشتق و انتگرال به همراه حروف یونانی با رعایت بالانویس و زیرنویسها به سهولت بنویسید.
انواع و اقسام ماتریسها را نیز می توانید به راحتی وارد کنید. دستگاههای چند معادله چند مجهولی را با آکولادهای بزرگ و همچنین خطر کسری های بزرگ با صورت و مخرج تا حد غیرقابل تصور پیچیده را به راحتی می توانید در ویرایشگر فرمول آفیس طراحی و پیاده سازی نمایید.
نصب
Eqution Editor  
از منوی
Insert گزینه Object را انتخاب کنید و در جعبه مجاور insert object گزینه Create New را فشرده و در آنجا Microsoft Equation را از لیست انتخاب نمایید تا نصب شود. در این مرحله اگر Office را از روی CD نصب کرده اید لازمست CD آن را درون درایو قرار دهید و اگر در یک شبکه از یک فولدر مشترک آنرا نصب کرده اید بایستی به آن فولدر دسترسی داشته باشید. بانصب آن بایستی نوار ابزار مربوط به آن را فعال کنید. علامت آلفای زیر رادیکال در منوها افزوده می شود و با کلیک آن می توانید شروع به فرمول نویسی کنید. قبل از شروع به فرمول نویسی نوار ابزار مربوطه را یک مرتبه کامل ملاحظه کنید و قابلیتهای آن را بررسی کنید. تا در هنگام ضرورت به سراغ گزینه صحیح بروید.
اگر این گزینه فعال نبود از منوی
view آنرا فعال کنید با خاتمه ورود فرمول در جایی داخل صفحه کلیک کنید تا از مود فرمول نویسی خارج شوید . 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

  اگر می خواهید در برنامه intemet Explorer save as   را غیر فعال کنید. برنامه regedit را اجرا کنید. برای اعمال این تغییر در کاربر خود به قسمت
HKEY CURRENTUSER و برای تغییر در کل ویندوز به قسمت HKEY-LOCAL-MACHINE بروید در هر کدام از این دو قسمت به مسیر زیر بروید.
Software\policies\microsoft\intermet Explorer\Restricitions
در این مسیر مقداری به نام
NoBrowser SaveAs را بیابید.
اگر وجود ندارد آن را از نوع
DWORD Value ایجاد کنید. این مقدار را به یک تغییر دهید. برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید.




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

هنگامی که در explorer   ویندوز عملی انجام می دهید و تغییری اعمال می کنید مانند شخص سازی فولدرها، نمایش یا عدم نمایش toolbar اندازه پنجره و ... در صورتی که رایانه شما کاربران دیگری جز خودتان دارد می توانید از اعمال این تغییرات در computer my , explorer جلوگیری کنید با این که تغییرات در همان لحظه اعمال می شوند ولی به محض restart کردن تمام تنظیمات به حالت اولیه خود باز خواهد گشت .برای این کار در رجیستری به مسیر زیر رفته و مقدار دستور No save setting را به یک تغییر دهید.
Hkey_current_user\software\microsoft\windows\current version\ policies\explores
به منظور بازیافت حالت اولیه مقدار دستور را به صفر تغییر دهید.
 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

اگر به سایتی مانند این می روید که به آن علاقه دارید و می خواهید اسم آن را در فهرست آدرس بار داشته باشید. وقتی در این سایت هستید 

 

Ctrl+D   را هم زمان با هم فشار دهید

 

  

 

و اکر به سایت مورد نظر خیلی علاقه مندید و میخواهید به بعد از هر بار باز کردن Explorer Internet   این سایت به نمایش در بیاید برنامه Explorer   Internet   را باز و سپس از منوی tools   روی گزینه Internet options   کلیک کنید ودرقسمت address نام سایت مورد نظر راتایپ کنید

 

 

 

پس منتظر چی هستی ؟!

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

با گسترش هر چه بیشتر انواع حافظه های جانبی که از طریق درگاه USB به کامپیوتر وصل می شوند و کاهش قیمت این نوع حافظه ها و مزایای بسیار زیادی دیگر از جمله اندازه کوچک و قابل حمل بودن آنها و عدم حساسیت به ضربه و سرعت بالای انتقال اطلاعات ، امروزه استفاده از این نوع حافظه ها بسیار متداول شده است.

اما به نظر می رسد که هنوز خیلی از افراد به چگونگی استفاده صحیح از این وسیله توجهی نمی کنند .

هنگامی که شما در ویندوز یک سخت افزار را از طریق درگاه USB به سیستم خود وصل می کنید آیکون کوچکی در کنار ساعت (System tray) شما به چشم می خورد که شما را از قطعاتی که از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل کرده اید ، مطلع می سازد و در صورت نیاز قادرید تا آنها را متوقف سازید که به این عملSafely Remove گفته می شود .




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

رایانه من خود به خود روشن می شود. چگونه می توانم از این کار جلوگیری کنم؟
برای این کار ویندوز خود را دوباره راه اندازی کنید . در ابتدای بوت شدن سیستم کلید
Delete‌را فشار دهید تا وارد setup   اولیه ویندوز شوید. منوهای این قسمت بسته به نوع مادربورد شما متفاوت خواهند بود. قسمت مربوط به کنترل منبع تغذیه (مثلاً power Management) یا بوت شدن سیستم را پیدا کنید. در این قسمت تنظیماتی برای روشن شدن سیستم با حرکت ماوس فشرده شدن کلیدهای صفه کلید، زنگ زدن تلفن و موارد مشابه وجود دارد. برای جلوگیری از روشن شدن سیستم همه این تنظیمات را غیرفعال کنید. تغییرات را ذخیره کنید و از setup خارج شوید. 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

سریع تر از این امکان ندارد تا به حال شده بدنبال مسیر یک نرم افزار خاص باشید ؟ مثلاً بخواهید دایرکتوری یک نرم افزار نصب شده بر روی ویندوز را پیدا کنید و در کنار فایلهای مربوط به آن نرم افزار فایل دیگری مثلاً کرک آن را کپی کنید؟ برای پیدا کردن یک دایرکتوری چه کار می کنید؟ برای رفتن به دایرکتوری چه کار می کنید؟برای رفتن به دایرکتوری های مختلف در بخش های مختلف ویندوز از چه بخشی استفاده می کنید؟ وقتی در پنجره My computer در دایرکتوری های مختلف به دنبال یک مسیر خاص هستید حوصله تان سر می رود؟
این هفته می خواهیم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن برای کار با انواع دایرکتوری ها در هر مسیری که باشند مشکلی نخواهید داشت و در راحت ترین و کمترین زمان ممکن می توانید به هر دایرکتوری یا فایلی دسترسی داشته باشید.




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

در ویندوز xp   این قابلیت وجود دارد که برنامه های مشابه در نوار وظیفه پایین صفحه ویندوز در یک قسمت نشان داده شوند به این ترتیب تعداد پنجره هایی که در نوار وظیفه نشان داده می شوند کمتر و مدیریت آنها راحت تر می شوند اگر ترجیح می دهید همانند ویندوز های قبلی برنامه ها گروه بندی نشوند در یک قسمت خالی از نوار وظیفه کلیک راست کنید و روی properties کلیک کنید در پنجره ای که باز می شود در قسمت task bar و در زیر task bar appee علامت کنار Group similar task bar buttons را بردارید در نهایت کلید ok را فشار دهید . بدین ترتیب هر برنامه برای خود یک قسمت جداگانه را در نوار وظیفه اشغال می کند . 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

yahoo   یک امکان تقریبا پنهانی دارد که به صورت کامل و ظاهری در اختیار کاربرانش قرار نداده است. توست این امکان شما می توانید ID   خود را به صورت کامل از Server   یاهو حذف کنید و بعد از این کار این کار هم هیچ راه برگشتی هم وجود ندارد پس حسابی مواظب باشید که ID   های مهم خود را برای این کار استفاده نکنید . شما با رفتن به آدرس زیر وارد صفحه ای از سایت یاهو می شوید که با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور IDکه می خواهید حذف شود وارد صحفه دیگری خواهید شد

 

حالا در پایین صفحه مجددا کلمه عبور همان ID را وارد کنید و روی کلمه yes یا همانaccount terminate this کلیک کنید

 

ID شما کاملا از روی server یاهو پاک شد

 

http://edit.yahoo.com/config/delete/_user




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

  در صورتی که بر روی taskbar   کلیک راست کنید در منوی ظاهر شده زیر منویی به نام toolbar وجود دارد که گزینه هایی مثل address ,desktop , links. quick launch و غیره وجود دارد. همچنین می توان با استفاده از گزینه New toolbar ، نوار جدیدی به taskbar اضافه کرد اما می توان این منو را از منوی taskbar حذف کرد. برای این منظور مسیر زیر را دنبال کنید
Hkey_current_user\software\microsoft\windows\current version\ policies\explores
سپس در این مسیر مقدار دستور
notoolbars taskbar را به یک تغییر دهید. با حذف این دستور از مسیر گفته شده به حالت قبل باز خواهید گشت.




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

معمولاً برای انجام کارها و برخی فعالیت ها در رایانه باید فایل هایی ساخته شوند و بعد از انجام کارها دیگر بی فایده خواهند بود. معمولاً برنامه ها طوری طراحی می شوند که وقتی فایل هایی را به صورت موقت می سازند بعد از اتمام کار آنها را پاک می کنند. اما در برخی موارد نیز این کارها انجام نمی شود. برنامه disk clean   برنامه ای است که تا حدودی در پاک کردن فایل های اضافه موفق است. اما اولاً برای تمام فایل های به دردنخور مناسب نیست و ثانیاً در صورت لزوم باید به طور دستی اجرا شود ، اما نرم افزارwindows washer برنامه ای است که با دریافت آن می توانید آن را طوری برنامه ریزی کنید که در مدت زمان های مشخص رایانه شما را پاکسازی کند. 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

برای بالا بردن سرعت اعمال مختلفی که در ویندوز انجام می شود می توانید از روش زیر استفاده کنید :
در پارتیشن بندی هارد دیسک خود یک درایو جداگانه که فقط برای فضای مبادله استفاده خواهد شد جدا کنید. این درایو حداقل باید 200 مگابایت فضا داشته باشد. در مسیر زیر :
Control Panel\ system\advanced tab\performance  \ virtural memory
روی گزینه
let me specify my own setting کلیک کرده و آن را روی درایوی که به این منظور جدا کرده اید set کنید.
اگر شما آن درایو را به اندازه 200 مگا بایت گرفته اید باید کمترین مقدار را 150 مگا بایت و بیشترین مقدار را 200 مگا بایت قرار دهید کامپیوتر خود را
restart کنید باید یک بهبودی محسوس در سیستم ملاحظه کنید. 

 

 




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط احسان غفوری

 

ویندوز قسمتی برای تهیه نسخه پشتیبان دارد که می توانید از این برنامه استفاده کنید. برای اجرای آن در منوی شروع به قسمت programs   سپس system tools , accessories بروید و روی backup کلیک کنید تا اجرا شود. به وسیله این برنامه می توانید از تنظیمات ویندوز و همچنین فایلهای موجود نسخه پشتیبان تهیه کنید. 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

 

مثلآ ده ها عکس از جشن تولد خود با دوربین دیجیتال گرفته اید اما بعد از انتقالشان به کامپیوتر متوجه میشوید که هر عکس یک شماره بی مسما پیدا کرده است 

 

در ویندوز xpشمامیتوانید این شماره ها را یکجا به هر اسمی که دوست دارید تبدیل کنید.

 

1- به پوشه ای که عکس ها در آن قرار دارد بروید

 

2- از منوی view   نمای Thumbnailsرا انتخاب کنید

 

3- تمام عکس های را که می خواهید اسمشان عوض شود یکجا انتخاب کنید(Ctrl+A  )

 

4- روی اولین عکس کلیک راست کرده و گزینه Rename   را انتخاب کنید

 

5- اسم اولین عکس را تغییر دهید (مثلآ:Hossein  )وسپس در فاصله خالی بین این عکس و عکس بعدی کلیک کنید.

 

آنگاه تمام این عکسها به ترتیب به Hossein(1).Hossein(2).Hossein(3  )و.... تغییر خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری

  در برنامه word   اگر اعدادی را که به صورت انگلیسی تایپ شده اند بخواهیم به شکل فارسی تغییر دهیم چه کاری باید انجام داد؟
برای این کار می توانید کلاً اعداد را در برنامه
word ‌ خود فارسی کنید. برای فارسی کردن اعداد به صورت کلی در منوی tools‌ روی options کلیک کنید. سپس وارد قسمت complex scripts شوید.
در مقابل
Numeral برای اینکه همه اعداد فارسی شوند گزینه Hindi را انتخاب نمایید.
برای اینکه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم می توانید گزینه
context را انتخاب کنید.




تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:ترفند,رفند کامپیوتر ,ترفند اینترنت,
ارسال توسط احسان غفوری
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 363
بازدید ماه : 796
بازدید کل : 256585
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1